środa, 21 maja 2014

Przed i po opozycji Planety Mars


Ostatnio trochę chorowałem co też sprawiło że opozycja Planety Mars niestety przeleciała mi koło nosa. 

Planeta mars 11.03.2014 oraz 20.05 2014

Mars derotation 3min 20.05.2014

Opozycja Marsa miała miejsce 15.04.2014

Oba obrazy są wykonane w odstępie czasu dwóch miesięcy. Tak akurat się złożyło że uchwyciłem identyczny moment usytuowania kontynentów . Dlatego też można łatwo zaobserwować różnice przycienienia . Łatwo idzie odgadnąć że lewa planeta jest przed opozycją gdyż cień widoaczny jest z prawej strony , a  na fotce z prawej strony  na odwrót czyli po opozycji przycienienie jest widoczne lewej stronie. Gdybym miał fotkę w okresie opozycji czyli w chwili kiedy planeta ziemia oraz mars są w jednej lini ze słońcem wówczas zjawiska przycienienia by nie było . Na pewno obraz Marsa w okresie opozycji był wyraźniejszy oraz sama planeta przez to że była bliżej ziemi wydawała się większa to z pewnością szanse na ostre foto były większe. No cóż cieszy mnie i taki widok za 2 lata kolejne spotkanie z Marsem mam nadzieję że doczekam się pięknej opozycji siostrzanej planety Mars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz