środa, 5 kwietnia 2017

Jowisz sesja 03.04.2017

Tym razem kolejna słabo udana próba. Z kierunku południowego po pół godzinnej akwizycji nadeszło całkowite zachmurzenie . A szkoda bo z każdą minutą poprawiało się ostrzenie. W innych regionach kraju gdzie niebo było czyste innym Planeciarzom dopisało większe szczęście. No nic taki to już los . Oto co udało się poskładać .

Jowisz 2017-04-03-2219 RGB UTC

Na krawędzi obręczy na godzinie dziewiętnastej widać takie szarpnięcia . Są to artefakty spowodowane wzmocnieniem powtarzalnych zakrzywień koła wynikający z falowań oraz niestabilności atmosfery.


Jowisz 2017-04-03-2219 R 6x R

Różnica 9 dni

8 komentarzy:

  1. Cześć!
    Mimo tych przeciwieństw Jowisz wygląda rewelacyjne! Lata praktyki procentują! Czekam z niecierpliwością na kolejne relacje! Przyznam, że też powalczyłem dzisiejszej nocy (dzień po opozyzji), ale tak spektakularnych efektów nie osiągnąłem. Dokupiłem jeszcze Baader Planetarium UV /IR CaT-L Filter (polecam!) i widzę, że potrafi mocno zredukować dyspersję atmosfery - jakość detalu wzrosła i z pracy z Sony a5000 📷 jestem zadowolony. Wciąż niestety nie mogę jednak ogarnąć ZWO ASI 120 MC. Niby wszystko podpięte do teleskopu i laptopa, ustawione na cel, a kamerka mimo wszystko jakoś nic nie widzi.. Muszę jednak odrobic lekcje i przerobić tutoriale. A wszystko wydaje się pozornie takie proste. Przepraszam, za mały off top 🙏
    Pozdrawiam serdecznie, Robert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Robert. Dzięki za opinię . Mam nadzieję że trafię dobre warunki , ale to trzeba mieć szczęście. Napisałeś że kamerka Asi 120MC nic nie widzi? Za pewne źle masz zogniskowane . Żeby łątwiej odnaleźć Jowisza na matrycy w laptopie ustawiam wartości jasności na maxa i rozogniskowany obraz Ciebie naprowadzi. Ognisko matrycy to nie to samo co oglądasz wizualnie przez okular . Nie ma sprawy o sprawach technicznych możesz tutaj pisać . Żaden problem

      Usuń
  2. Cześć Przemku, Widziałem że wrzuciles na INSTA wspaniałego Jowisza z najnowszej sesji i wygląda mi na to, że pogoda tym razem bardziej dopisała! Ciekawe jakie były okoliczności nowej sesji. Czekam na następną relację. Super!, bardzo dziękuję za cenną wskazówkę! Podejrzewalem, to być może rozogniskowanie (pewnie będzie trzeba trochę bardziej kręcić pokrętłem ostrości), ale z tym ustawieniem na maxa jasności to bym już nigdy nie wymyślił🙏 !!! Nie sądziłem, że to aż tak dwie różne kwestie z tymi ogniskowymi okularu i kamerki. Pewnie muszę też przy okazji najpierw idealnie ustawić szukacz by pole widzenia okularu się z nim pokrywało (dotychczas wystarczal mi mały margines błędu), a następnie pokombinować z kamerką według Twoich sugestii. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc! OK.
    Pozdrawiam serdecznie, Robert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że pomogłem . Fotki Jowisza wstawię dopiero jutro . Teraz nie mam czasu . No szukacz fajny naprowadzacz . Kiedy w okularze będziesz miał Jowisza centralnie wtedy ustaw krzyżyk szukacz tak żeby planeta była w punkt . Wtedy o wiele łatwiej znaleźć Planetę w okularze no i wiadomo że obraz z kamerki na pewno zobaczysz na laptopie. Pomyślnych łowów. :)

      Usuń
  3. Cześć, I to zdecydowanie! Wiem jak teraz podejść do tematu. Takich praktycznych rad ciężko... wyszukać. Jeszcze raz dziękuję! Dam od razu znać po pomyslnym teście. Czekam spokojnie na kolejną relację😃! I wzajemnie!
    Pozdrawiam, Robert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak co to służę pomocą . Mi też na forum pomagali . Kiedy się uważnie słucha ludzi doświadczonych można wiele skorzystać :). Dziś w nocy oprócz zbierania plików na fotki kolorowe zbierałem pliki do animacji . Księżyc Europa wchodził na tarczę Jowisza kręciłem pliki po 30 sek z taką samą pauza zobaczymy co z tego wyjdzie. A jeszcze wcześniej mam aviki wybranych kraterów księżyca też może być ciekawie . Tak że trochę się działo :)

      Usuń
    2. Wspaniale bardzo dziękuję (też jak coś potrafię pomóc staram się przekazać innym)! Z pewnością:))) Ta kamerka jest bardzo popularna i naprawdę widzę, jakie daje znakomite efekty. To o czym piszesz to już wyższa "szkoła jazdy" i lata praktyki trzeba jednak mieć doświadczenie i wiedzę by śmigać w temacie. Jak ogarnę jako tako kamerkę to można się będzie zabrać za takie ekstra(wagacje) :)! Na razie czytam i oglądam takie posty. Świetna sprawa, naprawdę! Dlatego tak lubię planety, bo są stosunkowo blisko, rozmiary kątowe pozwalają dostrzec szczegóły a m.in. właśnie te Księżyce dodają im smaczku!i zawsze coś ciekawego się z nimi dzieje. Widzę, że nazbierałes sporo materiałów:) Genialnie, czekam spokojnie na kolejne publikacje, bo jednak materiał trzeba odrobić a to jednak wymaga czasu. Życzę czystego nieba!
      Pozdrawiam, Robert

      Usuń
  4. Przepraszam za drobną literówkę oczywiście "obrobić"😊.

    OdpowiedzUsuń