poniedziałek, 11 maja 2015

Słońce 11.05.2015

Dziś pierwszy raz rejestrowałem obraz słońca wykorzystując SW300/1500 wraz z ASI120MM z różnymi konfiguracjami powiększeń


Słońce 11.05.2015  około południa

Do uzyskania całej tarczy Słońca wykorzystałem aparat Sony alfa 700 . Natomiast do wybranych wycinków słońca została zastosowana kamerka ASI120MM.




Plamy na słońcu f-1500


Plamy na słońcu f-3000


Plamy na słońcu f-3000   re size   x2


Plamy na słońcu f-6000

Przy takiej rozdzielczości już trzeba trafić dobre warunki . Obraz całkowicie mnie nie zachwyca . Jednak są to moje początki w rejestracji naszej gwiazdy dziennej . Być może w przyszłości uda mi się uzyskać lepsze wyniki.


Plamy na słońcu f-1500


Tutaj idę za przykładem Zdzisia Kołtka który na koniec swojej prezentacji zasięga informacji skatalogowanych plam które publikuje strona NASA link tutaj 

3 komentarze:

  1. No i pięknie trochę łagodniejsza obróbka i będzie jeszcze super. Cieszę się że jednak moje wpisy się przydają. Już niedługo wystrzelę do słonka nowym sprzętem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Zdzisiu za tak miły wpis. Co do Twoich wpisów to nie jeszcze , tylko zawsze się przydają . Wszystko dobrze opracowane a jak czegoś tam nie ma , zawsze doradzisz bo jesteś koleżeński . Fajnie mieć takiego Kolegę . Dzięki jeszcze raz :) Mam nadzieję że Twój nowy sprzęt słoneczny rozświetli jeszcze bardziej Twój bardzo udany BLOG.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Niedługo się okaże jakie fotki będą wychodzić ;)

    OdpowiedzUsuń