poniedziałek, 14 stycznia 2013

Saturn - Król Planet.


Dzisiejszego poranka miałem ochotę zapolować na planetę Saturn.

teleskop cassegrain 200/3500 Camera=Firefly MV USB FMVU-03MTM


     


Saturn 14.01.2013 godz 06.44





Ale moje przygotowania rozpoczęły się poprzedniego dnia pod wieczór . A polegało to na zamontowaniu całego sprzętu na balkonie Mojego domu.

Dlaczego zrobiłem to wczoraj a nie dziś rano?
Powód był prosty . Chodziło mi o to żeby instrument miał temperaturę otoczenia co przy takich powiększeniach ma to kluczowe znaczenie bo to jest jeden z warunków do uzyskania ostrych obrazów. Drugim powodem jest również sytuacja iż w obecnej chwili Planeta niczym gwiazda poranna (Wenus) trzyma się blisko słońca i korzystny czas na nakręcenie materiału to raptem czas zamykający się w jednej godzinie. W obecnej chwili Ziemia ucieka od Jowisza a tym samym dogania Saturna. Tak że będzie to gonitwa trwająca do 28 kwietnia a dokładnie o godz 08:26. Gdy Ziemia i Saturn będą w tak zwanej opozycji , krótko mówiąc będą najbliżej siebie , to wtedy w kwietniu nastąpi opozycja Saturn o Północy będzie dokładnie na kierunku południowym i są to chwile kiedy obiekt jest najwyżej i osiąga największą jasność. Zbieranie materiału w postaci (stack)ów przynosi wówczas największe korzyści







Widzimy 4 zrzuty obiektu .




1. Surowa pojedyncza klatka
2. Surowy stack
3. Stack z opcją wyostrzenia.
4.Kolor z zapożyczonym widmem z sieci.


Parametry zapisu pliku.






4 komentarze:

  1. No sezon na Saturna rozpoczety:) Planeta nisko nad horyzontem nie pozwala na dobe zdjecia ale jak to bywa trafi się dobry seeing i fotki będa znosne ;) Ja jakoś nie moge doczekac sie an pogode aby Saturna upolować :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla pocieszenia Mariusz mogę Tobie napisać że to nie było moje pierwsze podejście . Też jak Ty nastawiałem budzik w weekend po to żeby uchwycić Planetkę. Ale nic straconego nasza Ziemia nieubłaganie goni naszą królową planet. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję udanej sesji :)
    Jednak coś mnie ukuło w oko: tytuł. Saturn to przecież mężczyzna ;)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Saturn_%28mitologia%29
    Pozdrawiam i życzę pogodnego nieba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać że dość uważnie czytasz.Zmienię zaraz nazwę .A w tytule odnosiłem się do Słowa Planeta i dlatego żeńska odmiana :-)Dziękuję za przeglądanie mojej strony i zapraszam ;-)

      Usuń