niedziela, 5 stycznia 2014

Jowisz w opozycji

05.01.2014 o godz 21:11 UT doszło do tak zwanej opozycji Planety Jowisz . Nasza ziemia jest w tym czasie w jednej lini po między słońcem a Jowiszem co w rezultacie nasza planeta jest najbliżej Jowisza . Wtedy to Jowisz o godzinie 00:00 jest najwyżej na niebie a znajduje się dokładnie na południu.


Jowisz 06.01.2014  cztery godziny po opozycji
Jeżeli jest coś takiego jak szczęście to chyba właśnie coś takiego mnie spotkało.
Tradycyjnie jak co roku kiedy  mamy opozycję Jowisza. w Polsce chmury a na dodatek pada sobie deszcz. Zrobiło się późno już miałem kierować się do sypialni ale pomyślałem sobie pożegnam się z pieskiem który mieszka przed domem. Ku mojemu zdziwieniu patrzę na niebo a tam ostry iskrzący Jowisz na niebie . Jak tylko mogłem wystawiłem samą tubę z myślą że może coś się uda zarejestrować . po niecałej godzinie dalej było przejrzyście . Zacząłem kręcić pliki AVI. Na początku wszystko falowało lecz po kwadransie uspokoiło się na tyle że pomyślałem sobie a może by tak Barlow x2 . Po zamontowaniu tej że soczewki nakręciłem 5 x kanał R 1x Kanał R,B oraz kolejne 5x R. raptem 12 stacków . Przy kręceniu 12 go pliku zaczeła mi spadać jasność planety . Okazało się że były to jedyne pliki które nakręciłem. Kołderka pod nazwą chmury wróciła . Jednak cieszę się że chociaż to co widać udało się posklejać w jedną całość . Na plik składają się Przy zastosowaniu de rotacji 6 x R oraz 1x G i B.

A tu taki bonusik . Zanim kręciłem pliki przy zastosowaniu Soczewki Barlow . Kręciłem testowe pliki bez soczewki gdyż jeszcze instrument nie ostygł i zarejestrowałem znikający księżyc Io za tarczą Jowisza .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz