czwartek, 19 września 2013

Test temperatury kamerki Firefly MV USB FMVU-03MTM

Wiadomo że każda kamera generuje ciepło . Byłem ciekaw czy  elektronika czy też sama matryca produkuje ciepło?. Zrobiłem test.

 

1. W pierwszej fazie testu ciekawiło mnie jaka jest temperatura w zamkniętym otoczeniu noska.Okazało się że przy wyłączonej kamerce była to temperatura pokojowa 21st po 20minutach od załączenia kamerki temperatura wzrosła do 26 st . czyli różnica 4st.

2. Drugi test to skąd bierze się to ciepło ? 

Okazało się że grzeję się procesor w elektronice urządzenia a także sama matryca.



Po przyłożeniu czujki pt100 do matrycy po przez papierowy izolator odczyt temperatury wynosił 33,8st 

Czy ma to wpływ na ostrość zapisywanych plików tego nie wiem . Ale mam zamiar się przekonać .
Do kamerki podłączyłem króciec  który będzie zdmuchiwał ciepło po za obszar noska . Urządzenie które będzie podawać powietrze to zwykły na powietrzacz od akwarium.


 Po wstępnych testach . okazało się że gdy w pomieszczeniu jest 21st a w komorze noska około 26st to przy zastosowaniu chłodzenia temp obniżyła się do 24,7 . Przy okazji odkryłem  że urządzenie które dmucha też generuje ciepło gdyż powietrze z nadmuchu ma temp 22.3 st . Czyli należy odizolować czerpnie zasycanego powietrza żeby nie była w pobliżu cewki która również się grzeje.

Podsumowując.
 Jeżeli brać pod uwagę temp nadmuchu oraz odczyt z komory noska to różnica wynosi  2,4 st . Czyli całkiem nieźle. Ale czy zastosowanie takiej formy chłodzenia przyniesie wymierne korzyści to dopiero przekonam się w praktyce.



5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki Zdzichu. Zobaczymy w pracy czy jest sens stosować takie rozwiązanie

      Usuń
  2. Ciekawy projekcik. Teraz czekamy na efekty!

    OdpowiedzUsuń
  3. Temperatura ma spory wpływ na poziom szumu gdy stosuje się wysoki gain. Mając dostęp do spodu matrycy można chłodzić ją nawet Peltierem na USB (poprzez "zimny palec").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że moduł Peltiera idzie dokładnie wysterować korzystając z odczytu temp otoczenia . Ale nie jest to takie proste . Czytałem Twój post dotyczący tej modyfikacji . Bardzo ciekawe rozwiązanie. Zastanawia mnie również czy zbyt mocne schłodzenie matrycy nie spowoduje zmniejszenie wydajności matrycy która może rzutować na spowolnieniu w odczycie.

      Usuń