poniedziałek, 26 lutego 2018

Panorama Księżyca + Vallis Alpes sesja 25.02.2018

Korzystając z mroźnej ale za to pozbawionej ( powiedzmy ) chmur aury , wystawiłem sprzęt . Miałem zamiar zebrać materiał który by pozwolił na złożenie Księżyca w wysokiej rozdzielczości . Udało mi się zebrać 25 klatek różnych części księżyca . Następnie wszystko to połączyłem z dedykowanej aplikacji iMerge.  Miałem nadzieję na ostre obrazy ale szybko okazało się że mimo księżyca wysoko umiejscowionego na niebie ostrość była bardzo słaba . Jednak kiedy upłynęło około 30minut co w tym czasie pobawiłem się z Psem który domyślnie mieszka w kojcu , powracając do monitora laptopa zauważyłem że z ostrzeniem było już o wiele lepiej .


Księżyc 25.02.2018

Tutaj można pobrać obraz w pełnej rozdzielczości 

Po zebraniu materiału do mozaiki Księżyca postanowiłem zbierać materiał w wysokiej rozdzielczości . Niestety bezczynność laptopa w której procesor niemal że nie pracował gdyż musiałem przestawić optykę modyfikując tor optyczny w układzie wyciągu , laptop jakby zamarzł gdyż na dworze było około minus 9 st . Udało mi się zrobić jeden plik którym to jest wąwóz  Vallis Alpes. Jednak nie ma co narzekać gdyż w wąwozie tym można zauważyć jakby po całej długości w środku taką kreskę . Jest to szczelina która ma zaledwie około 300metrów szerokości . Biorąc pod uwagę że mój instrument jest mocno amatorski to tym bardziej cieszy taki rezultat .


Vallis Alpes 25.02.2018


Tak wygląda przygotowany materiał do ręcznego złożenia mozaiki 




2 komentarze:

  1. Cześć, Przemek, ta szczelina to jednak MEGA coś !!! I to na całej długości. Uchwycić taki detal w 165 km wąwozie to jednak umiejętności ostrzenia i nie tylko! To nie takie proste. GRATULUJĘ! To naprawdę sukces do wrzucenia na fora astronomiczne. Pozdrawiam serdecznie Robert

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Robert . Tu bardziej decydował przypadek oraz to że wiedziałem że tam mogę si.ę spodziewać tej szczeliny . Ale tak jak napisałeś trudno to filować . Dzięki za wpis .

    OdpowiedzUsuń