piątek, 22 kwietnia 2016

Sesja 22.04.2016 Cztery obiekty układu słonecznego w jeden wieczór.

Z racji wolnego czasu oraz zapowiadającej się bezchmurnej nocy , zaplanowałem sobie noc spędzić  przy sprzęcie.
Na pierwszy ogień poszła Planeta Jowisz.

Jowisz 2016-04-21-2027 UT

Z dwugodzinnej zabawy w avikowanie wybrałem ten materiał składający się z pięciu minut . Robiłem również testy na dwóch różnych filtrach kanału B

Filtr jasno oraz ciemno niebieski GSO

light Blue Filter 82A

Dark Blue Filter 38A

Widać ogromną różnicę filter 82A w porównaniu z 38A daje mniejszy kontrast oraz przepuszcza całkiem inne długości fal widma niebieskiego . Ciemniejszy filtr bardziej odznacza WCP jednak ceną takiego obrazu jest wysoko podniesiony parametr cyfrowego pobicia jasności . Zamierzam kupić ciemno zielony filtr i wówczas zobaczymy czy będą dobrze stroić przy powstaniu kolorowej fotografii 


Jowisz 2016-04-21-2035 8 min  obróbka ponowna 29.05.2017

Zrobiłem taki mały eksperyment zastąpiłem filtr jasno zielony filtrem jasno niebieskim natomiast jako kanał niebieski został zamieniony z jasno na ciemny . Detal kiepski jednak to z powodu  słabych warunków . Będę dalej próbował w tej konfiguracji filtrów  zobaczymy czy lepsze warunki dadzą profit.


Kolejne podejście to Księżyc w następnym wpisie ukarze się mozaika . Mam nadzieję że udało mi się pozbierać materiał na całą tarczę . Ciekawostką było to że seeing na satelicie bywał poprawnie równy. Oto jeden losowy panel.

Księżyc 2016-04-21-2241 UT

Po kolejnych dwóch godzinach walki z księżycem ukazały się koło siebie na niebie dwie Planety . Niestety Mars i Saturn są tego sezonu bardzo nisko nad horyzontem . Złapanie ostrych obrazów jest niemożliwe . 

Mars 2015-04-22-0007 UT

Po prawej wizualizacja z programu stellarium .


No i na zakończenie wędrówki po US Planeta Saturn

Saturn 2016-04-22-0023 UT 


Szaleństwo to nie jest jednak fajnie zobaczyć kiedy to pierścienie są bardziej wyeksponowane w porównaniu z zeszłym sezonem.


Teleskop ukierunkowany na Marsa

Teleskop ukierunkowany na Saturna.

 Fotki pokazują widok pochylenia tuby. Dla niewtajemniczonych podpowiem że czym teleskop bardziej pionowo tym obrazy są bardziej doskonałe . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz