czwartek, 8 października 2020

Mars sesja 04.10.2020

 Kolejna sesja tym razem z 04.10.2020  . Jest to właściwie najbliższa odległość od ziemi . Najbliżej Mars będzie 06.10.2020 Natomiast dzień opozycji przypada na 12.10.2020. Warunki obserwacyjne fatalne . Z sześciu godzin wyczekiwania na poprawne warunki udało mi się uchwycić 6 minut w których to ukazały się dobre kontrasty . 


Mars 2020-10-04-2310 UTC


Tym razem starałem się odwzorować obraz bez bez użycia maski dekonwulcji . Starałem się uwidocznić smugi cieni na północnej półkuli . Wydaje mi się że efekt który uzyskałem jest bardzo naturalny. 


Na tej sesji po raz pierwszy użyłem soczewki Barlowa PowerMate TeleVue 2'' x4

Soczewka zapowiada się bardzo obiecująco . 

Na koniec wrzucam tak zwane (moim zdaniem) przesadne ostrzenie . 









3 komentarze:

  1. Przemku, Znakomite planetarne foto Marsa! Swietny detal i obróbka. Wszystko na swoim miejscu. Dopracowana i zbilansowana kolorystyka pierwszego zdjęcia, aczkolwiek pozostałe też na równie wysokim poziomie 👍. Brawo! Gratuluję nowego nabytku - Barlowa TeleVue ! Widzę, chrzest bojowy za tobą i się sprawdził 👍. Życzę bezchmurnej pogody, bo teraz ten najdogodniejszy czas na focenie. Kolejna okazja w porównywanych warunkach za 15 lat.
    Pozdrawiam,
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  2. Przenku,po prostu xnakomite planetarne foto Marsa! Wyważona i zbilansowana kolorystyka pierwszego zdjęcia aczkolwiek pozostałe też na równie wysokim poziomie 👍. Świetny detal a zarazem taki naturalny nie przerysowany. Życzę czystego nieba i łapania kolejnych oblicz czerwonej planety. Gratuluję też przy okazji nowego nabytku TeleVue x4!
    Pozdrawiam, Robert

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń