środa, 11 maja 2016

Tranzyt Planety Merkury na tle tarczy słońca

Jest to moja pierwsza publikacja tej że Planety .  Miałem parę okazji zobaczyć tą Planetę lecz były to chwile które nie pozwalały mi rejestrować oraz obserwować ten obiekt przez teleskop. Mam nadzieję że kiedyś taka okazja się przytrafi.

Merkury na tle Słońca   
 Sony alfa w ognisku AW300/1500
Filtr słoneczny baadera ND 5
Filtr GSO RED

Niestety z braku czasu zarejestrowałem pierwsze chwile całego widowiska. 

   Kamerka ASI 120MM   F/5  Barlow x2  filtr Baadera ND5 oraz GSO RED 
                                                                                                                                                        
Pierwszy kontakt a w zasadzie trzeci. Dlatego że mam wcześniejsze 2 filmy niestety jak na złość zerwała się w tym momencie wichura która miotała teleskopem i pliki są mało rozpoznawalne dla programu stackującego.

                           Kamerka ASI 120MM    filtr Baadera ND5 oraz GSO RED

                   Kamerka ASI 120MM   F/5  Barlow x2  filtr Baadera ND5 oraz GSO RED

Niewątpliwie najbardziej rozpoznawalna plama słoneczna . Można powiedzieć aktor drugiego planu. Każdy zapewne ostrzył sprzęt przed widowiskiem tranzytu. Plama ma numer 2542 w/g rejestu  sondy SOHO.

                      Kamerka ASI 120MM   F/5  Barlow x2  filtr Baadera ND5 oraz GSO RED

Tutaj widzimy na pozór to samo foto co powyżej . Jest to próba połączenia 5 stacków metodą łączenia paneli księżycowych w programie iMerge.  Użyłem tej metody gdyż algorytm programu Registax 6 nie poradził sobie ze znalezieniem punktów referencyjnych dlatego zrobiłem nakładki ręcznie . Zauważyłem zysk w postaci większej ilości tak zwanej skórki pomarańczy . Jednak 5 stacków pomaga złagodzić chimeryczny seeing.

Całą akcję uważam za średnio udaną tylko i wyłącznie z powodu silnych podmuchów wiatru w krytycznym momencie. Ale i tak się cieszę że mogłem po raz pierwszy pokazać tą trudno dostępną planetę




3 komentarze:

  1. Piękne fotki i tranzytu i plamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Zdzisiu . Miałeś okazje focić Tranzyt Merkurego ?

      Usuń
  2. Tak mam trochę z początku a reszta to inna historia. U mnie obowiązuje kolejność publikacji mam jeszcze jedna zaległą i dopiero tranzyt ;) A poza tym jeszcze nie przeglądałem materiału ;)

    OdpowiedzUsuń