sobota, 31 października 2015

Mozaika Księżyca Rozdzielczość 8167x8311 Sesja 29.10.2015

W nocy 29.10.2015 wystawiłem teleskop w celu zbierania materiału który ma posłużyć do ułożenia mozaiki naszego naturalnego satelity.
W sumie wykorzystano 124 klatki obrazu które zostały złożone w programie iMerge .


Księżyc 29.10.2015 

Z czego jestem zadowolony to że potrafię skutecznie pozbierać aviki w takiej postaci że nie ma tak zwanych dziur. Pokrycie obiektu jest w 100%. Zbieranie materiału niemal że w pełni jest mało efektowne gdyż kratery słabo się odznaczają . Podczas pełni mamy najmniejszy kontrast . Korzystniej jest robienie mozaiki w okolicach pierwszej lub trzeciej kwadrze .
Tutaj link do pełnej rozdzielczości Księżyca . Plik należy pobrać wówczas mamy wgląd na pełną rozdzielczość




Co do obróbki muszę sporo się jeszcze nauczyć . Mam nadzieję że z czasem nabiorę większego doświadczenia. Nie sądziłem  że obróbka i złożenie będzie takie pracochłonne. 


Nad samym ranem skierowałem teleskop na trzy planety które przed paru dniami były tak zwanej wielkiej koniunkcji . 


Io , Jowisz , Mars , Wenus 29.10.2015  

Zaskoczył mnie widok majaczących się kontynentów na Marsie . Ta Planeta jest po pierwsze mała a po drugie  bardzo oddalona od ziemi . 

10 komentarzy:

  1. Sporo pracy było przy Twoim Księżycu 124 klatki. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zdzisiu bardzo cenię sobie Twoje komentarze. Nie wiedziałem wcześniej że w programie iMarge jest opcja rozmazywania krawędzi ,wystarczy zaznaczyć feathering i wówczas nie widać zakładek między fotkami. 3 dni spędziłem przy całej akcji składania. Pobierz sobie Zdzisiu z linka pełną wersję niestety podgląd na dropboxie nie pokazuje pełnej skali trzeba pobrać żeby mieć pełną rozdzielczość.

      Usuń
  2. No w pełnej krasie jest co oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze trzeba sporo zrobić . Odpowiednie filtry odpowiednia obróbka a także umiejętność składania paneli. Na przyszłość nie wiem czy jest sens składać panele tą kamerką księżyca w pełni. Za dużo paneli . Zbieranie materiału około 1,5 h bez przerwy a w Polsce seeing kapryśny . Lepiej chyba polować na księżyc w pierwszej lub trzeciej kwadrze . Uzyska się wówczas kontrastujące cienie kraterów przy jednoczesnym zbieraniu mniej o połowę materiału.. Dzięki Zdzichu że spojrzałeś na full Moon,

    OdpowiedzUsuń
  4. Przemku, może jakiś tutorial, jak składać klatki w iMerge :)... Planetki klimatyczne :), ja musiałem rano do pracy więc szybka sesja i zmykałem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Mariusz to jest dość prosty programik Zdzichu ładnie go opisał w tym linku http://astronomiaamatorska.blogspot.com/2012/02/imerge-jak-zozyc-mozaike.html
      Można też zrobić to automatycznie w PhotoShop w tym linku to opisałem
      http://pmamot.blogspot.com/2015/07/robimy-panorame-ksiezyca-sesja-29062015.html
      Jak co to śmiało pisz chętnie pomogę w razie problemów.:)

      Usuń
  5. Czy aby na pewno Jowisz, Saturn i Mars były przed paroma dniami w opozycji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No oczywiście Piotr że chodzi o koniunkcje :) Dzięki . Jakaś literówka pojęć się wkradła Przynajmniej wiem że chociaż ktoś czyta z uwagą moje wpisy . Żadna z tych planet oczywiście w najbliższym czasie nie będzie w opozycji Jowisz chyba jakoś na Maju przypada . :)

      Usuń
    2. Masz rację Przemku, każdemu się może zdarzyć. Powiadają, że nie myli się ten, kto nic nie robi:)

      Usuń
    3. No ostatnio jakoś mało czasu . 17.10.2015 urodziła mi się Córeczka i na takie zabawy astro trochę mało skupienia.

      Usuń