środa, 24 września 2014

Uran 24.09.2014

Zbliża się opozycja Urana lecz nie ma to większego wpływu jeżeli chodzi o wydobycie lepszego detalu tej Planety . Uran jest przed ostatnią Planetą w naszym układzie to oznacza że odległość od ziemi jest bardzo duża . Oto co udało mi się zarejestrować.

Uran 24.09.2014 godz. 01:19 UT
SW300/1500
ASI120MM
OGNISKOWA 4500
filtr R GSO


Warunki raczej dobre plus 3 stopnie. lekka mgiełka czyste niebo. Seeing nawet poprawny wyraźnie było widać okrąg . Niestety w nowej wersji programu FireCapture nie zaznaczyłem indeksowania filtrów i dlatego zrezygnowałem z opcji złożenia kanałów RGB.
Cieszę się że mam tą planetę w mojej kolekcji . Nie jest łatwo odnaleźć obiekt nie widoczny gołym okiem na niebie.

Uran oraz 2 jego księżyce.

Bardzo trudno było uwidocznić księżyce . są bardzo ciemne a na dodatek w mój teleskop świeciła akurat latarnia. Wymusiłem widok księżyców po przez ustawienie ekspozycji na czas 1 sek.

Tutaj udało mi się zarejestrować barwę Urana po przez wykonanie foto telefonem komórkowym w projekcji okularowej

Projekcja okularowa resize

2 komentarze:

  1. Na takie świecące lampy są sprawdzone metody, np. proca ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie jakie to proste 1 strzał a tyle radości . Trza spróbować :)

    OdpowiedzUsuń