sobota, 14 czerwca 2014

4 obiekty układu słonecznego w trzy godziny.

Czwartego czerwca wystawiłem sprzęcik. Na niebie było parę obiektów naszego układu słonecznego.Na początek skierowałem teleskop na planetę Jowisz . Wszystko falowało na końcu wpisu obraz tel Planety.Po nieudanym polowaniu na Jowisza skierowałem teleskop na księżyc .

Endymion 04.06.2014.


 Endymion, 125km średnicy, 4600m wysokości.

Widać jeden z większych kraterów księżycowych . Obraz uzyskany to ogniskowa 6000 przy zastosowaniu Barlow x4 . 
Jest to już moje drugie podejście do tego krateru gdyż na nim trenuję sztukę obróbki . Seeing był bardzo słaby tak że mam tylko nadzieję że kiedyś uda mi się ostro uchwycić szczegóły tego krateru.


Tu widzimy na obrysie księżyca zaznaczenie czerwoną strzałką gdzie znajduje się opisywany powyżej krater.

Saturn 04.06.2014.
Tego też wieczoru skierowałem teleskop na Saturna Seeing jak widać nie był wspaniały. Ale zawsze to jakiś zapis.
Saturn 04.06.2014
Ten sam Saturn z lekkim prze ostrzeniem w celu lepszego uwypuklenia szczeliny Cassiniego

Mars 04.06.2014 
Też średnio udany obraz planety Mars wszystkiemu winien słaby seeing.

 Jowisz 04.06.2014.

Od Jowisza zacząłem obserwacje jednak ta planeta wyszła najgorzej .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz