piątek, 7 marca 2014

Mars 07.03.2014

Z każdym dniem Planeta Ziemia dogania Planetę Mars co w rezultacie dojdzie ósmego Kwietnia do opozycji tych dwóch Planet . W tym czasie te dwie Planety będą najniżej siebie . Do tego zjawiska dochodzi raz na dwa lata dlatego też warto poświęcić czas tej Planecie .

Mars 2014-03-07-0120 UT



Warunki pogodowe były spokojne . Praktycznie zero wiatru bardzo lekka mgiełka . około 2st w plusie . Ale niestety niebo nie było iskrzące się od gwiazd. Przeważały chmury i raz po raz pokazywały się nieprzewidywalnie przejaśnienia. Około północy wystawiłem montaż gdyż była widoczna gwiazda polarna co pomogło mi ustawić montaż na oś ziemi. Również wystawiłem tubę lecz stała prze domem celem jej wychłodzenia. około godziny pierwszej niebo było pokryte w całości chmurkami i dało mi to sygnał że trzeba się zwijać tuż przed drugą pokazała się Planeta Mars . W tej sytuacji pospiesznie zamontowałem tubę na montaż szybkie ustawienie ogniska w kadrze i ujrzałem dość spokojny obraz planety . Pomyślałem sobie oj będzie dobrze. Zacząłem kręcić pliki Avi . Moja radość nie trwała jednak długo . Chmurki bez litośnie zakryły całe niebo . Ale co ciekawe właściwie Mars zniknął za chmurami i pmyślałem sobie co się stanie jak dam nastawe ekspozycji na 30ms oraz wartość Gain dam na 100% i okazało się że nie widząc marsa kamerka doskonale go widziała. 

Mars 2014-03-07-0111 UT


Widzimy  Marsa z mocnym szumem jednakże jak na warunki kiedy to mars był za chmurami to muszę przyznać że kamera ASI120MM naprawdę potrafi nieźle  wycisnąć

Mam nadzieję że jeszcze będzie okazja na to żeby mieć w swojej kolekcji kolorową Planetę przynajmniej tej jakości jaką udało mi się uzyskać podczas tej sesji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz